Počeci 1886.-1905.
Povijest Boscha počinje s mnogo prvih koraka. Korak ka nezavisnosti, na automobilsko tržište, na tržišta izvan Njemačke i u tvorničke zgrade velike proizvodnje.
Zbrka — počeci
Njegov pripravnik i putujući trgovac probudio je u Robertu Boschu želju za samozapošljavanjem. Godine 1886. otvorio je "Radionicu za preciznu mehaniku i električni inženjering" u Stuttgartu. Rane su godine bile ispunjene vrhuncima i padovima i tek od sredine 1890ih su se stvari počele brzo i nesputano kretati prema gore.
Prvi proizvodi i usluge
Bosch je odrađivao sav precizni mehanički i električni inženjering koji je mogao, kao instaliranje telefonskih sustava i električnih zvona. Kada su ga upitali da konstruira magnetno paljenje za jedan stacionarni motor u skladu s postojećim dizajnom, poboljšao je taj dizajn i na taj način otvorio put za proizvodnju magnetnog paljenja motora.
Iskra koja je sve pokrenula — magnetno paljenje
Od 1897. Bosch je započeo s instalacijom bolje dizajniranih uređaja za magnetno paljenje u automobile i postao jedini dobavljač za zaista pouzdano paljenja motora. Godine 1902. glavni inženjer u Boschu, Gottlob Honold, predstavio je još bolje rješenje — visokonaponski sistem za magnetno paljenje sa svjećicom. Taj je proizvod poravnao put za Bosch da postane vodeći dobavljač za automobilsku industriju u svijetu.
Gottlob Honold
Glavni inovator s pravim instinktima
"Kada bi Honold završio novi artikl i prenio ga proizvodnji, Boschev svijet bi žudio za tim završenim proizvodom."
Na taj je način Robert Bosch iskazao počast svojem dugogodišnjem voditelju inženjerstva koji je počeo raditi za njega još kao pripravnik. Osim visokonaponskog sistema za magnetno paljenje, bio je i stvoritelj briljantnih sustava za rasvjetu, elektropokretača i sirena za portfelj Boschevih proizvoda — do njegove prerane smrti 1923. godine.
Fotografija: Gottlob Honold (1901.)
Vlasnik kuće — prva tvornica
Bosch je već nekoliko puta selio prije nego je odlučio izgraditi tvornicu. Prvotno je imao u planu jedan ili nekoliko katova dati u najam, no to se neće dogoditi. Baš suprotno — Boscheva tvornica koja je izgrađena 1901. godine neprestano se proširivala na okolne zgrade.
Napravite korak u svijet — prvi prodajni uredi
"...Uporište u Velikoj Britaniji..." — bila je dugogodišnja želja Roberta Boscha. Godine 1898. osnovao je prvu tvrtku Bosch izvan Njemačke, u Londonu, zajedno s Englezom Fredericom Simmsem. To je bio prvi korak na svjetsko tržište. Daljnji prodajni uredi ubrzo su slijedili u drugim europskim državama.
Magnetos iz Pariza — prva proizvodnja u inozemstvu
Nakon Ujedinjenog kraljevstva, Francuska je bila najveće tržište za automobile u Europi. Bosch je ondje otvorio podružnicu 1899. godine. Poslovanje u pariškoj poslovnici nije moglo ići bolje te je od 1905. godine uspjela pokriti potražnju za sistemima za magnetno paljenje koji su proizvedeni u vlastitoj tvornici unutar vidokruga Eiffelovog tornja.
Automobilske utrke — prvo oglašavanje
Na prijelazu stoljeća počele su prve velike međunarodne automobilske utrke — prilika za proizvođače automobila i njihove dobavljače da dokažu svoju snagu. Belgijski vozač Camille Jenatzy odveo je Mercedes do pobjede u natjecanje Gordon Benett Cup u Irskoj 1903. godine — dijelom zahvaljujući i pouzdanom Boschevom sistemu za paljenje, koje je izdržalo i najsurovije uvjete.