Prijeđi na glavni sadržaj
Bosch u Hrvatskoj
Povijest korporacije

Globalni koraci 1906.-1925.

Boschev prodajni ured u New Yorku, SAD. 1908.

Astronomski svjetski uspjeh mlade tvrtke grubo je prekinuo Prvi svjetski rat nakon čega se Bosch morao preobraziti i poticati inovacije kako bi izašao na kraj s posljedicama.

Crtež pečata adrese Boschevog pogona u New Yorku iz 1947.

Prijeći baru — Lansiranje u SAD-u

Sve je počelo s oglašavanjem sustava za magnetno paljenje u američkim dnevnim novinama što je stvorilo milijunske narudžbe za Bosch 1906. godine i udvostručilo prodaju unutar jedne godine. Poslovanje u SAD-u bilo je toliko uspješno da je 1912. Bosch počeo proizvodnju svojeg najboljeg proizvoda u vlastitoj tvornici u Springfieldu u državi Massachusetts.

Napokon je sustav za magnetno paljenje stigao i u Sjedinjene države. Bio je ovaj oglas iz 1906. koji je pokrenuo Boschev komercijalni uspjeh.
Napokon je sustav za magnetno paljenje stigao i u Sjedinjene države. Bio je ovaj oglas iz 1906. koji je pokrenuo Boschev komercijalni uspjeh.
Boschev prodajni ured u New Yorku, SAD. 1908. Osim postojeće podružnice u Chicagu, postavljene su još dvije u gradovima San Francisco 1909. te Detroit 1910. godine.
Boschev prodajni ured u New Yorku, SAD. 1908. Osim postojeće podružnice u Chicagu, postavljene su još dvije u gradovima San Francisco 1909. te Detroit 1910. godine.
/

88 posto — rezultat globalizacije

Do 1910. godine, Bosch je bio prisutan na svim kontinentima. U Ujedinjenom kraljevstvu, više od 90 posto automobila bilo je opremljeno Boschevim sustavom za magnetno paljenje.
Do 1910. godine, Bosch je bio prisutan na svim kontinentima. U Ujedinjenom kraljevstvu, više od 90 posto automobila bilo je opremljeno Boschevim sustavom za magnetno paljenje.

Osim Sjedinjenih američkih država, Bosch je počeo tražiti za drugim tržištima diljem svijeta. Prodajnim uredima u Južnoj Africi od 1906., Australiji od 1907., Argentini od 1908., Kini od 1909. i Japanu od 1911. godine mreža Boschevih predstavnika pokrivala je sve kontinente. Godine 1913. poslovanje izvan Njemačke predstavljalo je 88 posto prodaje tvrtke.

Novi proizvodi — svijetlo, generatori i pokretači

Kada su automobili postali dio svakodnevice i veće vrzine su zahtijevale veću sigurnost, Bosch je 1913. i 1914. godine lansirao odgovarajuće proizvode. Osim "Boschevo svijetlo" — električni sustav za osvjetljenje koji se sastoji od prednjeg svijetla, generatora, regulatora i baterije i tako noćnu vožnju čini sigurnijom, a pokretač dodaje pouzdanost.

Automobil koji je pripadao posljednjem ruskom caru, Delaunay-Belleville, imao je svijetla i sustav paljenje te električni pokretač koji je proizveo Bosch.
Automobil koji je pripadao posljednjem ruskom caru, Delaunay-Belleville, imao je svijetla i sustav paljenje te električni pokretač koji je proizveo Bosch.
Boschev sustav za automobilska svijetla na Mercedesu 10/25 HP s generatorom, prednjim svijetlima i regulatorom. 1913).
Boschev sustav za automobilska svijetla na Mercedesu 10/25 HP s generatorom, prednjim svijetlima i regulatorom. 1913).
/
Crtež njemačkog vojnika u Prvom svjetskom ratu.

Katastrofa zvana Prvi svjetski rat

Nakon izbijanja rata 1914. godine, kako bi umanjio patnju, Bosch je odmah pokrenuo bolnicu u novoj hali koja je prvotno trebala biti namijenjena za proizvodnju prednjih svjetala.
Nakon izbijanja rata 1914. godine, kako bi umanjio patnju, Bosch je odmah pokrenuo bolnicu u novoj hali koja je prvotno trebala biti namijenjena za proizvodnju prednjih svjetala.

Izbijanjem Prvog svjetskog rata 1914. godine, sva su strana tržišta preko noći nestala, istraživanje i razvoj je prekinut, a proizvodnja prebačena na oružanje. Umjesto magnetnog paljenje, Bosch je počeo s proizvodnjom detonatora za granate. Oko polovice radne snage pozvana je u vojnu službu, a njihova mjesta preuzele su žene. Od tih vojnih obveznika, 453 suradnika nikada se nije vratilo iz rata.

Boschev logo

Nacrt za novi logo (1918.)

Novi trgovački znak diljem svijeta

Prodajni uredi i trgovački znakovi bili su zaplijenjeni tijekom Prvog svjetskog rata. Ipak otkupljena Boscheva tvrtka u Sjedinjenim Američkim državama nastavila je koristiti dobro poznati Boschev trgovački znak u svrhu oglašavanja. Kako bi izbjegli pomutnju, glavni inovator Gottlob Honold na brzinu je dizajnirao novi trgovački znak sa sidrom u krugu 1918. godine, koji do danas ostaje bitno povezan s Boschem.

Fotografija: Nacrt za novi logo (1918.)

Novi početak — unatoč svim preprekama

Nakon završetka rata 1917. godine preimenovano društvo Robert Bosch AG suočilo se s ogromnim izazovima. Povratak na globalno tržište bilo je spriječeno poraslom konkurencijom i zbog toga šta su njegovi patenti poništeni. No odustajanje nije bilo opcija. Stari kontakti su se obnovili i nova tržišta su se otvorila. Istodobno, tvrtka se fokusirala na ključnu vještinu — želja za inovacijom.

Konstrukcija i testiranje bili su u punom pogonu u pogonu za svijetla u Feuerbachu tijekom 1920ih kako bi vrže dostigli tehnički napredak koji je tvrtki promaknuo zbog rata.
Konstrukcija i testiranje bili su u punom pogonu u pogonu za svijetla u Feuerbachu tijekom 1920ih kako bi vrže dostigli tehnički napredak koji je tvrtki promaknuo zbog rata.
Zajedno sa svojim dugogodišnjim švedskim partnerom Fritzom Egnellom, 1921. godine Bosch je osnovao AB Robo u Švedskoj za prodaju Boschevih proizvoda u Skandinaviji.
Zajedno sa svojim dugogodišnjim švedskim partnerom Fritzom Egnellom, 1921. godine Bosch je osnovao AB Robo u Švedskoj za prodaju Boschevih proizvoda u Skandinaviji.
/

Nova svojstva za automobile — brisači i sirena

Aktivnosti koje je rat prekinuo, sada se ponovno pokreću. Sigurnost u gušćem prometu postala je pokretač za istraživače i razvijače kod Boscha. Svijetla za motocikle i bicikle, glasna Boscheva sirena, brisači vjetrobranskog stakla i baterijsko paljenje dodani su u portfelj proizvoda do 1926. godine.

Savršeni estetički dizajn iz odjela za inženjerstvo i k tome još i glasna — Boscheva sirena (1921.)
Savršeni estetički dizajn iz odjela za inženjerstvo i k tome još i glasna — Boscheva sirena (1921.)
Nakon što je Boschev sustav svijetla uspješno zauzeo svoje mjesto u vozilima, na početku 1920ih tvrtka je bacila oko na motocikle, kao što je ovaj indijskog branda iz 1921. godine.
Nakon što je Boschev sustav svijetla uspješno zauzeo svoje mjesto u vozilima, na početku 1920ih tvrtka je bacila oko na motocikle, kao što je ovaj indijskog branda iz 1921. godine.
Jasan pogled pri kiši bio je po život važna mjera sigurnosti. Bosch se za to pobrinuo s vjetrobranskim brisačima od 1929. godine.
Jasan pogled pri kiši bio je po život važna mjera sigurnosti. Bosch se za to pobrinuo s vjetrobranskim brisačima od 1929. godine.
/

Bosch Auto Servis

Bosch servis svjetiljka postala je oznaka kakvoće za radionice.

Standardizirana korisnička službe svugdje

Mreža nezavisnih radionica za popravak i instalacije koje sve prate isti standard nije bio novi koncept. To je već postojalo u SAD-u prije rata. Godine 1921. Bosch je lansirao svoje "Bosch auto servis" radionice izvan Njemačke, što se tako brzo proširilo da je do 1930. godine već bio 2750 radionica u 70 zemalja. Te su radionice pomogle raširiti ime Bosch po cijelome svijetu.

Fotografija: Bosch servis svjetiljka postala je oznaka kakvoće za radionice.

Neprekidne transportne trake — proizvodnja montažnoj traci

Postalo je sve jasnije da konkurencija dostiže Boschevu kvalitetu dok je istodobno proizvodnja bila brža i jeftinija. Jedan od razloga bila je montažna traka koji je Bosch počeo uvoditi korak po korak od 1925. godine. Dok je nekada trajalo 50 dana za proizvodnju cjelokupnog sustava za magnetno paljenje, proizvodnja na montažnoj traci skratilo je to na samo pet.

Proizvodnja prednjih svjetala kod Boscha prije proizvodnje na montažnoj traci (1925.).
Proizvodnja prednjih svjetala kod Boscha prije proizvodnje na montažnoj traci (1925.).
Proizvodnja prednjih svjetala kod Boscha nakon prelaska na proizvodnju na montažnoj traci (1926.).
Proizvodnja prednjih svjetala kod Boscha nakon prelaska na proizvodnju na montažnoj traci (1926.).
/