Automobili i više 1926.–1945.
Bosch je ispregovarao brzu ekonomsku krizu i naloge Nacionalnih socijalista s inovativnom snagom i izdržljivošću dok je Drugi svjetski rat ponovno predstavljao ogromne izazove.
Pumpa za ubrizgavanje dizela — druga perjanica
Dugi niz godina bio je potreban za proizvodnju, ali 1927. inovacija je urodila plodom koji traje još i danas — pumpa za ubrizgavanje dizela. To je bila reakcija Boscha na daljnji razvoj dizelskog motora koji u usporedbi s benzinskim motorima nije zahtijevao magnetno paljenje. Prvotno korišten samo u kamionima, prva je pumpa za ubrizgavanje dizela za automobile izašla na tržište 1936. godine.
Još perja za šešir — nove poslovne linije
Velika kriza njemačke automobilske industrije potaknula je dobavljača Bosch na preispitanje svog portfelja proizvoda od 1926. godine nadalje. To je potaknulo kombinaciju strategija koje su se već u prošlosti pokazale uspješnima — poboljšanje proizvoda i razvijanje do razine serijske proizvodnje, kao što je to bilo s električnim alatima i toplinskom tehnikom, skupa s potpuno novim pothvatima kao što su radijska i televizijska tehnologija.
Električni alati
Aparati za šišanje kose i udarne bušilice
Boschev inženjer Hermann Steinhart otkrio je uređaj u svojoj probnoj radionici 1927. godine koja ga je istog trena fascinirala. "Forfex" imao je integrirani motor u ručki. To je otvorilo brojne nove mogućnosti. Steinhartov odjel prvotno je Forfex doveo do serijske proizvodnje prije nego je razvio taj koncept u narednim godinama i tako proizveo prvu udarnu bušilicu. Njegov je tim koristio proizvodne objekte u Boschevom pogonu kao testni pogon.
Fotografija: Boscheva udarna bušilica u akciji (1936.)
Saveznička izvrsnost — proizvodnja s jakim partnerom
Gotovo deset godina nakon kraja rata, inozemna prodaja popela se natrag na 34 posto od ukupne prodaje. Visoki troškovi transporta i carinske prepreke natjerale su Bosch da ispita alternative. Potraga za partnerima za lokalnu proizvodnju započela je u Francuskoj, Ujedinjenom kraljevstvu i Italiji, a u Australiji i Japanu partnerske su tvrtke proizvodile proizvode pod Boschevom licencom. Do 1932. inozemna prodaja narasla je na 55 posto.
FESE
Pionirska tehnologija
Skupa sa škotskim televizijskim pionirom Johnom Logiem Bairdom, i tvrtkama Zeiss Ikon i Loewe, Bosch osniva Fernseh AG (FESE) godine 1929. Godine istraživanja konačno su urodile ogromnim uspjehom. FESE isporučivao je prvi elektronski uređaj za snimanje za Olimpijske igre u Berlinu 1936. godine te je iste godine predstavio prvi "kućni televizijski prijemnik". Tijekom rata je FESE iskorišten za vojne svrhe za izgradnju bombe s ugrađenom kamerom koja bi se mogla upravljati na daljinu preko televizijske slike. Kraj rata zaustavio je projekt u tijeku testne faze.
Fotografija: FESE kućni televizijski prijemnik (1938.)
Ubrizgavanje benzina za zrakoplovne motore i televizijska tehnologija
Kada su Nacionalsocijalisti preuzeli moć, to je za Bosch predstavilo niz velikih izazova. Režim je naredio istraživanje i razvoj tehnologije ubrizgavanja benzina za zrakoplovne motore i inicirao izgradnju novih pogona. Televizijska tehnologija bila je poseban fokus od vojnog značaja. Inozemna prodaja tvrtke doživjela je dno 1939. godine s devet posto.
Ratna oprema i prisilni rad
Početkom Drugog svjetskog rata, Bosch je ponovno prebacio svoje operacije na proizvodnju u vojne svrhe. Vojska je do tog trenutka bila u tolikoj mjeri motorizirana da su aktivnosti vezane uz automobilsku industriju bile dozvoljene. Kao što je to bio slučaj diljem njemačke industrije, suradnici koji su pozvani u vojsku zamijenjeni su prisilnim radnicima iz okupiranih područja, neki od kojih su bili prisiljeni raditi pod nehumanim uvjetima.
Otpor i štićenje Židova
S druge je strane Boscheva uprava aktivno je podupirala otpor nacističkom režimu. U njegovom središtu bio je Carl Friedrich Goerdeler koji je bio imenovan kao savjetnik tvrtke. Progonjeni Židovi su se i zapošljavali kako bi se spriječila deportacija u koncentracijske logore ili ih se financijski podupiralo kako bi ih se podržalo u emigraciji.
Kraj
Tijekom rata Saveznici su opetovano bombardirali Boscheve proizvodne pogone. Robert Bosch nije doživio kako su dijelovi njegovih tvornica bili sravnjeni sa zemljom, budući da je umro 1942. godine. Ostavio je jasne naputke za njegove nasljednike o tome kako trebaju voditi tvornicu nakon njega.