Rekonstrukcija 1946.-1959.
Na kraju Drugog svjetskog rata Bosch je po drugi put izgubio svoje međunarodne lokacije. Veliki dijelovi proizvodnih pogona bilo je uništeno. Naredna dva desetljeće posvećena su rekonstrukciji no i pokretanje novih linija poslovanja.
S ručnim kolicima i lopatama — rekonstrukcija kod Boscha
Do 1945. više od 50 posto svih Boschevih proizvodnih pogona bilo je uništeno bombama Saveznika. Njegova ključna uloga kao ratnog dobavljača za vojna vozila učinilo je Bosch strateškom metom. Sada je tvrtka morala počistiti, izgraditi i stvoriti radna mjesta za suradnike.
Svjećice i tave — preživljavanje razdoblja nakon rata
Kako bi bili u mogućnosti ponovno zaposliti suradnike i platiti njihove plaće, Bosch je ponovno počeo proizvoditi lonce od čeličnih kaciga, ručna kolica i kišobrane iz ruševina tvrtke. Suradnici su mogli koristiti te predmete sami ili mijenjati ih za druge potrepštine. Prvi kompleksniji proizvod bili su svjećice — za vojna vozila Saveznika.
Izvršitelj oporuke Roberta Boscha i predsjednik upravnog odbora.
Robert Bosch umro je 1942. godine. Upravitelj njegove ostavštine rekonstruirao je tvrtku u skladu s njegovim željama i oporukom nakon 1945. godine. Cilj je bio generiranje profita, ali i nešto od viškova prenijeti u dobrotvorne svrhe. Hans Walz vodio je tvrtku kao nasljednik osnivača do 1963. godine.
Antitrustovski postupak — strah od gubitka
Težnje Nacionalnih socijalista za svjetskom moći bila je moguća samo uz pomoć snažnih gospodarskih tvrtki. Stoga su Saveznici namjerili rastaviti velike Njemačke korporacije, uključujući i Bosch. No tvrtka je rasla organski što znači da individualni dijelovi nisu bili održivi samostalno. Na kraju je Boscheva tvrtka skoro ostala netaknuta, iako je morala otkriti patente konkurenciji na korištenje.
"Proizvedeno diljem svijeta" — novi putevi do međunarodne tvrtke
Prije nego li je Hitler preuzeo moć, 50 posto Boscheve prodaje dolazilo je iz međunarodne prodaje. No nakon 1945. godine bila je gotovo pa na nuli i međunarodna imovina tvrtke bila je zaplijenjena. Zahvaljujući dobrim odnosima s dugogodišnjim partnerima i brzo rastućim tržištima u zemljama kao što su Brazil i Indija, izgradnja globalne mreže polako je krenula. Istodobno, trajat će do 1960. godine da se međunarodna prodaja ponovno premaši brojku od 20 posto.
Elegancija u savršenstvu — potrošačka tehnologija
U ranim 1950ima Bosch je na tržište doveo proizvode koji odražavaju njemačko i europsko ekonomsko čudo i zadovoljio potrošačke potrebe ljudi kada su teška vremena došla kraju. Primjeri uključuju kuhinjske aparate i električne odvijače za one koje vole uraditi sami. Proizvodi perjanice kao što su autoradio prodavali su se u milijunima.
Boschevi kuhinjski aparati
Nova zora sviće u kuhinji
Boschev prerađivač hrane nazvan je dvije stvari pri lansiranju. Ime toga modela bilo je “Neuzeit” i proslavljen je kao pomagač seoske žene. Kupcima u urbanim okruženjima obećano je novo razdoblje najmodernije kućanske tehnologije koja će olakšati kućanske poslove.
Za seoska domaćinstva bio je primamljiv zbog načina na koji će olakšati preradu velike količine hrane. Jedan od razloga bio je pretežno velika kućanstva s velikim brojem djece, drugi potreba za brzom pripremom voća i povrća kako bi ih sačuvali za kasniju uporabu — primjerice zamrzavanjem ili pripremom džemova i zimnice.
“Neuzeit” je bio multifunkcionalan uređaj koji je mogao rezati, mijesiti tijesto, ribati, cijediti i čak i guliti krumpire,
Fotografija: Prodajni scenarij za prerađivač hrane u prodajnom outletu u Stuttgartu (1962.)
Ponovno uvođenje starih favorita — ubrizgavanje benzina u automobilima
Tehnologija koja se koristi u mnogim Boschevim proizvodima i dalje je dolazila iz predratnog doba. No inovacije su bile potrebne kako bi postali i ostali konkurentni. Ubrizgavanje benzina koje je Bosch razvio za avionske motore, pojavilo se kao inovacija u automobilima početkom 1950ih iako je trebalo desetljeće da se etablira kao standard.
Bosch odvijač
Električni alat za domove
Pomama za uradi sam principom postala je lukrativni posao za Bosch. Lansiran 1952. godine, Boschev električni odvijač mogao s koristit na mnogo različitih načina s obzirom na odabrani nastavak — kao bušilica, odvijač, brusilica ili čak trimer za živicu. Ta je ponuda izrodila potpuno nov poslovni segment u Europi za još uvijek pretežito mušku platežnu moć — "uradi sam", što se odvijalo uglavnom u podrumima i garažama.
Cjelokupni set sa standardnim nastavcima prodavao se u koferu ili drvenom ormariću za montažu na zid. Bosch je razvio i drugu ključnu liniju električnih alata na takav način, kako bi nadopunio svoju liniju profesionalnih električnih alata za građevinarstvo, uključujući i udarne bušilice.
Fotografija: Bosch odvijač za one koji urade sami — s praktičnim koferom (1952.)
Elektronika — poslovna linija s dalekosežnim posljedicama
Bosch je započeo s razvijanjem elektroničkih komponenti sredinom 1950ih. Prva od njih bila je "varioda" koju je Bosch počeo proizvoditi 1958. godine. Zatim su uslijedili tranzistori i od 1970. integrirani krugovi. Skeptici su kritički promatrali no razvijeni su s entuzijazmom i zasadili su prvo sjeme u području elektronike što je danas jedan od ključnih poslovnih sektora za Bosch.