Nova poslovanja 1960.-1989.
Od 1960ih do 1980ih bila su označena transformacijom kod Boscha, pretvarajući tvrtku u raznoliku grupaciju sa samoupravljajućim odjelima, globalna kompanija i vodeći na tržištu automobilske elektronike.
Nova struktura — stvaraju se odjeli
Između 1950. i 1960. broj Boschevih suradnika povećao se s 15 000 na 70 000. Centralizirana struktura tvrtke srednje veličine više nije odgovarala i stoga tijekom 1960ih poslovni sektori postupno postaju samostalniji, počevši od sektora za Električne alate. Tijekom tog vremena ekonomskog porasta i pune zaposlenosti, Bosch je pravio akvizicije u drugim sektorima i tisuće zaposlenika prekvalificirano je za proizvodnju električnih dijelova za automobile.
Od hidraulike do pakiranja
Čak i ako je automobilska industrija u najbitnijem tržištu za Bosch, zapadnoj Europi, u to vrijeme cvjetala, pokret za diversifikaciju u druge sektore ipak je bio važan. Nakon pokreta u mobilnu hidrauliku, medicinsku elektroniku i radijsku tehnologiju tijekom 1950ih, Bosch je kupio udjele u tvrtki za strojeve za pakiranje i proširio svoje aktivnosti s daljnjim akvizicijama kako bi oblikovao odjel za Tehnologiju pakiranja.
Baština našeg osnivača — zaklada Robert Bosch
Istraživanje, razvoj i akvizicija — snagom inovacije
Bosch je uložio svoje resurse za istraživanje i razvoj u novi istraživački centar 1968. godine. Taj udruženi napor bio je potreban za klijanje ideja koje je Bosch kasnije pretvorio u inovativne proizvode koji mu je dao konkurentnu prednost. Od sredine 1960ih tvrtkin vlastiti istraživački institut također je fokusiran na specijalne projekte kao što su integrirani krugovi.
Jetronic
Elektronika preuzima
Godine 1959. Bosch je započeo s razvojem elektronički kontroliranog sustava za ubrizgavanje benzina. Jetronic bio je prvi sustav svoje vrste u svijetu koji je krenuo u masovnu proizvodnju 1967. godine. Po prvi put je korišten u američkoj verziji Volkswagena 1600 LE i TLE. Zahvaljujući Jetronicu, VW 1600 bio je u mogućnosti zadovoljiti usporedno stroge regulacije za okoliš koje su u uvedene u američkoj državi Kaliforniji.
Fotografija: Pločica Jetronicove elektroničke kontrolne jedinice za ubrizgavanje benzina u laboratoriju za elektroniku u Schwieberdingen Technical Center u blizini Stuttgarta (1970.)
Poluvodiči i kompjuterizirani automobil — elektronika u Boschu
Odlučnost istraživača i menadžera da elektroniku pretvore u perjanicu tvrtke počela se isplatiti počevši od 1970ih i taj prvotno neistraženi teren oblikovao je cjelokupni uspjeh tvrtke do danas. Izvrstan primjer za to je ABS - sustav protiv blokiranja kotača, uveden 1978. i kojeg je Bosch pretvorio u tehnički standard u automobilskom inženjerstvu zahvaljujući ekspertizi u području digitalne elektronike.
Razmišljati globalno — novi početak u SAD-u i Aziji
U Sjedinjenim Američkim Državama, najveće ekonomije u svijetu, trajalo je do 1983. da Bosch dobije puna prava na ponovno korištenje vlastitog branda. To je tvrtki otvorilo put vratiti se svojim prijašnjim prodajnim uspjesima. U Aziji, Bosch je etablirao svoju prisutnost na poseban način. Proizvodio je visokokvalitetnu robu, kao što je fotografska i video tehnologija, ekonomičnije u državama kao što je Malezija. Također je osnivao zajedničke pothvate na ključnim tržištima kao što je Japan. Bosch je počeo proizvoditi elektronsko ubrizgavanje benzina ondje 1973. godine te ABS-sustav protiv blokiranja kotača 1984. godine.
Lambda sonda
Osjetljive njuškice
Godine 1969. Boschevi su stručnjaci započeli razvijati senzor za mjerenje ispušnih plinova, koji se etablirao unutar jedne godine nakon početnih dječjih bolesti. Danas, ekološki motori s unutarnjim sagorijevanjem nezamislivi su bez lambda sonde koji je krenuo u proizvodnju 1976. godine. Ta je Boscheva inovacija predispozicija za sustav obrade ispušnih plinova koristeći trosmjerni katalizator. Lambda sonda mjeri udio kisika u ispušnim plinovima iznad katalizatora. Tu vrijednost, koja stalno dramatično fluktuira u skladu s vožnjom, koristi elektronička kontrola sustava za ubrizgavanje za prilagodbu kompozicije mješavine benzina i zraka. Preciznost sustava osigurava potpuno sagorijevanje što omogućava katalizatoru optimalno čišćenje ispušnih plinova. To može smanjiti emisiju štetnih plinova do 90 posto.
Fotografija: Testiranje funkcije prototipova lambda sonde u Tehničkom centru Schwieberdingen (1975.)
Telekomunikacije — novi fokus
Na početku 1980ih Bosch je krenuo u telekomunikacije i pokrenuo konstrukcijsku tehnologiju za svemirske satelita i mobitele te implementaciju javnih i privatnih telekomunikacijskih mreža. Nakon dva uspješna desetljeće kada je taj sektor stvarao do 25 posto prodaje tvrtke, nepovoljni razvoj situacije potaknuo je Bosch da se povuče iz nekoliko segmenata. Sektor za Sigurnosne sustave nastavio je poslovanje i do danas uspješno posluje.