Globalizacija od 1990. godine
Željezna zavjesa je skinuta, Azija pruža nova tržišta i softver je otvorio nove mogućnosti za Bosch. Zadnja tri desetljeća donijela su brze ekonomske promjene s kojima se tvrtka morala izravno suočiti.
Kolaps Varšavskog pakta i otvaranje Istočne Europe
Pad željezne zavjese također je označio novu eru za Bosch. Do 1994. godine imali smo vlastite tvrtke u 13 zemalja bivšeg Istočnoga bloka. Bosch je krenuo s otvaranjem proizvodnih jedinica u Jihlavu Českim Budějovicama u Češkoj, u Wrocławu u Poljskoj, Miskolcu i Hatvanu u Mađarskoj te Engelsu i Samari u Ruskoj federaciji. Udio prodaje koji je stvoren izvan Njemačke porastao je s 51 posto u 1991. godini na oko 72 posto u 2000. godini.
Iskoristiti prilike — novi vidici u Aziji
U Indiji, Japanu i drugim zemljama na jugoistoku Azije Bosch je ili već bio dugoročno prisutan ili se bavio dobivanjem uporišta u tržištima u nastajanju. No postupno otvaranje kineskog tržišta bilo je od najvećeg strateškog interesa. Do 1994. godine jedina prisutnost Boscha u Kini bila je u obliku licenci i predstavnički ured u Beijingu koji je osnovan 1989. godine. Nakon toga, Bosch je također bio u mogućnosti dobiti uporište kao regionalni proizvođač na tome tržištu.
Mikromehanički senzori
Minijaturni uređaji za nadzor
Bosch je razvio mikromehaničke senzore za automobile u 90-im godinama prošlog stoljeća koji služe kao osjetila za mjerenje ubrzanja, rotacije, tlaka i zvuka. Prenose informacije elektroničkim upravljačkim jedinicama tako da mogu znati kad je, na primjer, točno potrebno aktivirati zračni jastuk u nesreći. Bosch je u 2005. također počeo proizvoditi senzore za potrošačku elektroniku kao što su pametni telefoni ili igraće konzole. Najmanji mikromehanički senzori široki su samo 1,5 milimetara. Istraživački tim društva Bosch razvio je postupak „jetkanja plazmom“ za proizvodnju tih minijaturnih dijelova. Bosch je od 1995. proizveo oko 15 milijardi mikromehaničkih senzora i danas je predvodnik na tržištu koji svaki dan proizvede oko 4 milijuna jedinica.
Fotografija: Grinja na mikromehaničkom senzoru (MEMS) kao mjerilo veličine (1995.)
Od ESP-a do ACC-a — veći fokus na inovacije
ESP® ili elektronski program stabilnosti pokrenut je 1995. godine i bio je tehnološka prekretnica. Sprječava proklizavanje vozila. Iste je godine Bosch otkrio svoj navigacijski sustav zvan TravelPilot s vođenjem rute i glasovnim navođenjem. Godine 1997. common rail visokotlačni sustav za ubrizgavanje dizela smanjio je potrošnju goriva kao i DI Motronic izravno ubrizgavanje benzina 2001. godine dok su sustavi pomoći za vozača kao što su ACC (adaptivna kontrola krstarenja) te noćni vid poboljšali su sigurnost.
Tvrtka doživljava promjene — nova područja poslovanja
Nakon prodaje sektora za telekomunikacije, Bosch je stekao tvrtku-stručnjaka za industrijsku tehnologiju Mannesmann Rexroth 2001. godine. To je osnažilo tehnološki sektor i izbalansiralo strukturu tvrtke. Preostali dijelovi telekomunikacijskog sektora preobražen je u sektor za Sigurnosne sustave. Bosch je proširio svoj odjel za toplinsku tehnologiju akvizicijom Buderusa 2003. godine. Bosch se rastao s drugim novim područjima kao što je sektor za solarnu energiju koji je osnovan 2008. godine.
Pametno šarafiti, biciklirati, hladiti i upravljati
Pomoću IXO električnog odvijača, koji je začuđujuće ubrzo postao najprodavaniji električni alat diljem svijeta, Bosch je osnovao novo poslovno područje za male, lagane uređaje s litij-ionskim baterijama. Potpuno nova područja također su proizašla, kao pogoni za e-bicikle u 2011. godini. Istodobno, Bosch je proširio svoje tradicionalne aktivnosti, primjerice otkupom nekadašnjih zajedničkih pothvata kao što su ZF Lenksysteme i Bosch i Siemens Hausgeräte – koji su tvorili bitnu bazu za buduće scenarije kao što su internetski omogućene kućanske aparate i autonomna vozila.
Automatizirana vožnja
Poput čarolije
Automatizirana vožnja više nije samo znanstvena fantastika. Bosch istražuje, razvija i ispituje tu tehnologiju u laboratorijima i na njemačkoj mreži autocesta i kalifornijskim autocestama. Bosch je radar za mjerenje udaljenosti stavio na tržište davne 2000. Sustav nove generacije već je onda imao sposobnost automatskog kočenja automobila do zaustavljanja i ponovnog ubrzavanja u slučaju prometnih gužvi. Daljnjim razvojem senzorske tehnologije i softvera automatska vožnja na autocestama, a poslije i u gradskom prometu, postupno će postati stvarnost.
Fotografija: Ispitno vozilo za automatiziranu vožnju s rotirajućom kamerom velike brzine od 360 stupnjeva (2015.)
Novo područje: Internet stvari i umjetna inteligencija
Internet stvari i usluge otvaraju mnoge nove poslovne prilike za Bosch. Osim tradicionalnih proizvoda, to uključuje i softver, novi poslovni modeli bazirani na internetu te zaštita podataka. Tvrtka si je zadala cilj dugoročnog kombiniranja tih četiriju područja. To pokriva sve od automatizirane vožnje do pametnih domova autonomne komunikacije između tvornice i strojeva.